PPC Adverteren

Wat is PPC marketing en waarom het deel uit moet maken van je digitale strategie.

Een organische toppositie kost maanden om te realiseren. Met Google Search campagnes zorg je er in no-time voor dat je bovenaan staat met de voor jou relevante zoektermen.

Wat is PPC marketing nu precies?

Meer dan 60% van het websiteverkeer begint met een zoekopdracht bij Google. Pay-Per-Click (PPC) plaatst jouw merk bovenaan de zoekresultaten voor zoektermen die relevant zijn voor jou en je doelgroepen. Deze waardevolle manier van adverteren kan een directe bron van gericht verkeer naar de website bieden, brand awareness creëren en bijdragen aan de uiteindelijke omzetgroei.

Pay Per Click (ook wel bekend als, Cost-Per-Click (CPC), Paid Search Advertising, Search Engine Marketing (SEM),  Search Advertising, Online Advertising) kan je beste vriend zijn of je ergste nachtmerrie. PPC is een internet marketing model waarbij adverteerders een vergoeding betalen wanneer er op een van hun advertenties wordt geklikt. Je koopt in feite relevant websiteverkeer in.

Schaduwzijde en potentie van PPC Marketing

Als PPC niet goed wordt beheerd, kan het jouw marketingbudget binnen enkele dagen verbranden. We hebben horrorverhalen gehoord over accounts die slecht geoptimaliseerd waren. Waar duizenden klikken werden gegenereerd die niets te maken hadden met hun bedrijf of het type klanten dat ze naar hun sites wilden sturen. Wanneer PPC goed wordt beheerd, kun je gericht potentiële klanten naar jouw site leiden, je bouncepercentage verlagen, een betere conversieratio realiseren en daarmee je omzet verhogen.

Er wordt veel geïnvesteerd in het opbouwen van een goedwerkende PPC-campagne: van het onderzoeken en selecteren van de juiste zoekwoorden tot het organiseren van die zoekwoorden in goed gestructureerde campagnes en advertentiegroepen, tot het instellen van PPC bestemmingspagina’s die zijn geoptimaliseerd voor conversies. Zoekmachines zoals Google belonen adverteerders die relevante, slimme getargete pay-per-click campagnes kunnen maken door ze minder te belasten voor de klikken. Als jouw advertenties en bestemmingspagina’s (landingspagina’s) nuttig en relevant zijn voor gebruikers, rekent Google je minder per klik aan, wat leidt tot hogere winst voor jouw bedrijf. Dit is dus een erg belangrijk aspect van PPC. Op deze manier kun je meer klikken uit hetzelfde budget halen.

Waarom PPC marketing belangrijk is voor digitale marketing

Pay-per-click-advertenties of betaalde advertenties kunnen meteen traffic genereren. Het idee is simpel: doe een goed bod, krijg een toppositie en potentiële klanten zien als eerst jouw bedrijf. Als mensen zoeken met de zoekwoorden waarop je biedt en je een goed geschreven advertentie hebt geplaatst, ontvangt je klikken op het moment dat de advertentie is geactiveerd.

PPC-adverteren is zeer schaalbaar

Met sommige advertentie-platformen, zoals Google Ads (voorheen Google AdWords) of Bing Ads kun je binnen een paar minuten na het maken van een campagne al gericht verkeer genereren.

Met PPC-adverteren speel je snel in op marketing trends

Waar organische zoekmachine marketing of andere vormen van adverteren weken of maanden achterblijven bij het veranderen van je target audience of de markt in het algemeen, kun je de meeste pay-per-click, Google Ads (AdWords) of Bing Ads campagnes binnen enkele uren aanpassen. Dat biedt ongeëvenaarde mogelijkheden om jouw campagnes zeer snel te fine-tunen, optimaliseren en aan te passen op veranderingen in de markt en-of veranderingen van je doelgroep.

Het belang van een toppositie

Een toppositie in zoekmachines is belangrijk voor het imago van jouw bedrijf. Een merk dat in de bovenste resultaten van een zoekmachine voorkomt, wordt door 85% van de consumenten gezien als een A-merk.

Met PPC-adverteren ben je volledig in controle
  • Betalen per klik, maar met vast budget.
  • Adverteren op de perfecte tijd en plaats
  • Volledige controle
  • Schaalbaar voor de toekomst

Ons doel is om je website onder de aandacht bij de doelgroep die belangrijk is voor jouw bedrijf. Daarnaast verzamelen we informatie om de effectiviteit van je website te meten. Op deze manier kunnen we de PPC campagnes blijven bijsturen en optimaliseren.

Wil je weten hoe jouw site hoog in de zoekmachines kan komen? Neem contact met ons op of vraag dan nu een gratis professionele scan aan. Dan laten we zien wat de mogelijkheden zijn met jouw bedrijf.

Gratis professionele scan

Ontvang een professionele scan met concrete tips.

Van ons, voor jou. Jij geeft aan waar we jou mee kunnen helpen. Wij kijken naar je situatie en stemmen af op jouw behoeften. Naast onze op maat gemaakte scan ben je ook welkom voor een kop koffie.

BEL OF MAIL ONS

We zijn van maandag tot vrijdag, tussen 8:30 en 18.00, bereikbaar. Mailen kan natuurlijk 24/7.

Locatie

Torenallee 26-28, Strijp-S
5617 BD Eindhoven

Telefoon

+31 6 810 58 470

Email

hello@upmore.nl

Diensten

 

 

 

 

 

 

 

Adres

Upmore Eindhoven

Torenallee 26-28,
5617 BD
Strijp-S, Eindhoven

+31 6 810 58 470

hello@upmore.nl

 

© 2022 Upmore

Algemene voorwaarden

Volg ons